tiistai 8. heinäkuuta 2014

Pompin alea ja reklamaatiota

Koska Molo Kidsin syksyn ensimmäinen erä tuotti pienoisen pettymyksen, käänsin haukan katseeni Pomp de Luxin alea kohti. Syksyllä alkavaa ekaa luokkaa ajatellen tytön kaappi ehkä kaipasi paria siistimpää tunikaa farkkujen kanssa käytettäväksi. Ja sujahtihan sinne alekoriin sitten vähän muutakin. Tilasin osan jo -30% alesta, mutta nyt on käynnissä jo -40% alet. Olin yllättynyt siitä, kuinka hyvin kokoja oli vielä jäljellä ja sainkin hamstrattua ostoskoriin kaiken sen, mitä olin ajatellutkin.
Siististi koulutielle. Kuvat: Pomp de Lux
Keväällähän tilasin tytölle Pompilta ulkovaatteita, postaukseen pääsee tästä. Shell -housut nousivat heti tytön suosikeiksi ja olivatkin ahkerassa käytössä koko kevään. Kesäkuussa huomasin kuitenkin kauhukseni, että housut olivat monesta kohtaa rikki. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että ongelma oli vahviketeippausten reunoissa. Liian kova teippaus on ollut vitsauksemme monen muunkin vaatemerkin kanssa tässä hintaluokassa. Tein reklamaation ja sain palauttaa housut. Osassa tuote-erää on kuulemma ollut liian kovat teippaukset eli ongelma ei käsittääkseni koske kevään kaikkia Shell pantseja. Lisäksi laatuosasto on työskennellyt ongelman parissa eli toivottavasti tällaista vikaa ei vastaavissa housuissa sitten enää seuraavassa mallistossa ole. Shell takin kanssa ei ole mitään ongelmia ollut ja housujen ongelmista huolimatta olen kiinnostunut jatkossakin Pompin ulkovaatteista. Tyttö nimittäin valitsi Pompit päälle ulkoiluun mielummin kuin mitkään muut, joten se kertokoot puolestaan.
Ongelmista huolimatta olen jatkossakin kiinnostunut Pompin ulkoiluvaatteista. Reklamaatio on vielä kesken, mutta alku on sujunut ainakin ongelmitta ja ystävällisesti.
Joko Pompin alekori on koluttu?

14 kommenttia:

  1. Noiden kuorihousujen kanssa on tosiaan kuullut olevan paaaaaljon ongelmia.
    Toinen on nuo Badalonat, mikä teidänkin ostoskorissa näyttäisi olevan. Kannattaa aika tarkkaan katsoa pitsit, monella mennyt rikki jo ekassa käytössä. :/
    Pompin asiakaspalvelu on minun kohdalla ainakin aina toiminut oikein hienosti, joten jatkossakin tilaan samaan malliin ja palautan sitten jos en ole tyytyväinen. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en olekaan kuullut Badalonien ongelmista. Ostin Badalonamekon keväällä ja se on ollut useasti päällä ja pestykin jo pariin otteeseen ja pitsit ovat edelleen ehjät :) Tunika on ollut vasta sovituksessa, mutta pitääpä tarkkailla. Mä en ole ennen reklamoinut Pompille, mutta ystävällistä asiakaspalvelua olen ainakin saanut. Tosin nyt en tiedä, missä mennään. Housujen lähetyksen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

      Poista
  2. Kivoja alehankintoja! Meille tuli myös pieni paketti 30% alesta ja hyvin tuntui kyllä olevan kokoja vielä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja yllättävän hyvin oli jäljellä vielä nyt 40% alessa. Osa tietysti odottaa niitä vielä isompia prosentteja. Itse en malttanut taaskaan odottaa.

      Poista
  3. Kivoja juttuja olet tilannut! Mulle on PdL:n AW12 musta tyllihame aika pettymys, muutaman käyttökerran/pesun jälkeen hameeseen tuli kamalasti langannousuja. Kesän SS13 tyllihame on taas hyvässä kunnossa vaikka sitä on käytetty ahkerasti. Muuten olen kyllä ollut PdL.n vaatteisiin tyytyväinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä aina kuulee, että jotkut vaatteet eivät ole kestäneet pesua. Meilläkin viime vuoden lintupaita meni pilalle pesussa, mutta syytin itseäni, kun en pessyt ohjeiden mukaan. Suuri osa Pompin vaatteista vaatiikin hienopesun. Nuo reklamaatioon menneet housut eivät ainakaan pesusta olleet kärsineet, kun niitä oli pesty vain pari kertaa ja täsmällisesti ohjeiden mukaan.

      Kauniita vaatteitahan Pompilla on, siitä ei pääse mihinkään :)

      Poista
  4. Meillä badalona tunika purkautui jo ekalla käyttökerralla. Noh, parsin kiinni. Sekä mekosta huomasin että kangas oli rikki jo uutena, siis niin ohutta että paikka paikoin paisto läpi. Aika pettynyt tietenkin olen :(

    SANNA S.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on Badalona mekko ollut käytössä jo useasti kevään ja kesän aikana ja pessytkin olen sen jo muutamasti. Pitsit ja kangas on muutenkin ihan hyvässä kunnossa. Olisiko tässäkin osassa erää käytettty jotain eri kangaserää, jossa olisi ongelmia? Tottakai se harmittaa, jos laatu ei vastaa odotuksia :/

      Poista
  5. Aletilaus lähti meillekin tulemaan, elä koko keväänä. Isojen kokoja oli yllättävän vähän -40% alessa enää jäljellä ja moni juttu jäikin saamatta :( meillä on ollut monena talvena pikkuveljellä pompin ulkovaatteita ja ollaan oltu tyytyväiisiö. Vk-asut missasin, ehkä hyvä, jos laadun kanssa ollut ongelmaa! Toivottavasti rekka sujuu hyvin loppuun asti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä kokoja taas oli ainakin viime viikon lopulla vielä yllättävän hyvin. Tosin itse metsästin vaatteita koossa 122-128. Meillä oli nyt eka kerta, kun hankin Pompin ulkovaatteita ja olivatkin ilmeisesti suosittuja, kun aleen niitä ei tosiaan enää jäänyt. Näin aleaikaan varmaan reklamaatiot etenevät vähän hitaammin. Tai ainakin siis oletan, että saan vielä sähköpostitsekin infoa asian etenemisestä.

      Poista
  6. Harmi, kun niitä ulkovaatteita ei aleen jäänyt! Muuten tein tosiaan isomman tilauksen kuin oli tarkoitus, mutta pojalle en mitään taaskaan löytänyt. Ja juuri kävin vilkaisemassa, vielä on paljon tavaraa jäljellä. Voi olla, että loppuaesta voin vielä jotain tilata.
    Koskaan en ole pompille reklamoinut, mutta keväällä jo vertailin parin vuoden takaisia tyttöjen
    tunikoita jouluna ostettuihin ja laatu on kyllä mennyt aikapaljon heikommaksi. Toivottavasti tilanne paranee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moni varmaan odottaa, että aleprosentti vielä kasvaa ja jättää tilauksen viime metreille.

      Toivottavasti tosiaan laatu ei ole huononemaan päin. Laatuasiat ovat kyllä niitä, mitkä vaikuttavat suosioon aika suorasti. Itse en ainakaan osta, jos monta kertaa saan pelkkää kuraa vastineeksi rahoilleni. Toistaiseksi olen kuitenkin ollut ihan tyytyväinen :)

      Poista
  7. Itse tilasin keväällä pojalle kuusi vaatetta ja puolet lähti reklamaatioon jo ennen käyttöä. Farkut selvän ompeluvirheen takia ja kaksi muuta värjäytyi käyttöönottopesussa nahkaisesta logomerkistä, vaikka ohjeen mukaan pesin. Reklamaatio kesti kaksi kuukautta, väliaikatietoa ei tullut. Vähän nyt mietityttää viitsiikö jatkossa tilailla, ainakin odottelen ja luen käyttökokemuksia ennenkin seuraavasta mallistosta tilaan. Eli mun kokemuksella laatu ei ole enää samaa kuin aiemmin, valitettavasti.
    Ansku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Auts! Sulla on käynyt sitten tosi huono tsäkä. Onneksi reklamaatiot kuitenki menivät läpi, vaikka kestikin. Itsekin odotteleen edelleen tietoa, että missä mennään housujen suhteen.

      Laatu on kyllä se, mihin tulisi panostaa. Huonot kokemukset leviävät kyllä nopeasti ja se vaikuttaa ennen pitkää kyllä myyntiinkin.

      Poista

Kommentit ovat blogin suola ja sokeri :) Kiitos!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...